خانه / موفقیت و مدیریت / چگونه شاد باشیم ؟

چگونه شاد باشیم ؟

یا شما با تعریف مشخصی از سعادت و خوشبختی زندگی می کنید؟ آیا دائما در پی یافتن حسی هستید که تصور می کنید سال هاست که در وجودتان کمرنگ یا بهتر است بگویم گمشده؟ روزگار جالبی است. اتفاقات پشت سر هم رخ می دهد و هر یک خاطره ای تلخ و شیرین را یادآور می شود. در این وضعیت ما می مانیم و احساسات برانگیخته از خاطرات.

۱- درگام نخست لیستی از عواملی را که باعث می شود از زندگی لذت ببرید تهیه کنید. درست کردن یک فهرست بسیار کمک کننده است. شخص مثبت اندیشی باشید. بر اهمیت دیدن نیمه پر لیوان همیشه تاکید داشته باشید. نه تنها شاد نگاه کردن به زندگی به شخص کمک می کند تا بیشتر اوقات سرزنده و خوشحال باشد، بلکه این حال و هوا، اطرافیانش را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. خلق و خوی شاد، سبب جذابیت بیشتر شما می شود. انسان ها دوست دارند با افراد شاد و با کسانی که به آن ها روحیه می دهند بیشتر معاشرت کنند تا روحیه خود آن ها نیز خوب شود.

۲- در زندگی سعی کنید هم احساسات و هم منطق خود را به کار بگیرید. هم با قلب و هم با مغز خود زندگی کنید. بیش از حد سخت بودن یا صرفا بر پایه قوای فکری حرکت کردن می تواند روابط را واقعا خراب کند. گفتن حرف های مثبت بسیار آسان است. بکوشید تا حرف های امیدوارکننده را به راحتی بر زبان بیاورید.

۳- در لحظه حال زندگی کنید. بدانید که بالاخره به هدف یا خواسته مورد نظرتان می رسید. زندگی گذشته و آینده نیست لحظه حال است و این همان شادی است. شادی هایی که ما به راحتی از کنارشان می گذریم و در نظرمان خیلی ناچیزیند.

۴- عادت آهسته طی کردن کارها و امور را در خودتان به وجود آورید. یعنی از انسان های خوب اطراف خود با تجربیات و احساسات خوب اطراف خود در هر لحظه ای لذت ببرید. هر عاملی که باعث لذت بردن شما می شود اگر به همراه سپاس و تقدیر نباشد در طول روز با شما همراه نخواهد بود. اگر در پایان هر روز همانطورکه روزتان را از نظر می گذرانید، واقعا تمرین حس کردن خوشبختی در هر لحظه و همه جا را انجام داده باشید، حس خوبی خواهید داشت.

۵- وقتی افکار منفی در ذهن رشد می کند اگر شخص زمان خود را عملا بر مبتای تمرین شادی در هر لحظه سپری کرده است، باعث می شود که از افکار منفی راحت تر رها شود بدون اینکه واکنش خیلی شدیدی از خود نشان دهد.

۶- صحبت های منفی با خود را رها کنید. بسیاری از مردم از تعداد حرف های منفی که در طول روز به خود می گویند ناآگاه هستند. صحبت های منفی، نوعی انتقاد به خود است که هیچگاه کمکی به عملکرد بهتر شخص نمی کند.

۷- دفتر کوچکی با خود همراه داشته باشید تا هر وقت متوجه افکار منفی خود شدید آن ها را بنویسید. سپس با تمرین و آگاهی افکار مثبت را جایگزین افکار منفی خود کنید. صفات خوب را در خودتان جستجو کنید و آنگاه با تمام قوا به تعریف و تمجید از خودتان بپردازید. یاد بگیریم که گاهی باید از خودتان هم تشکر کنیم وقتی برای خود ارزش قائل می شوید دنیا نیز برای شما ارزش قائل می شود.

اگر چنین نگاه مثبتی به زندگی داشته باشیم، رسیدن به شادی خیلی هم دور از انتظار نیست. آنگاه در تمام مراحل زندگی حس موفق شدن در ما بیدار می شود. نحوه عملکرد و بازده ما را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر دائما در غم و ناامیدی و چنین احساسات مخربی به سر ببریم به معنای واقعی، سلامت خود را به خطر می اندازیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code