خانه / ورزشی / برنامه غذایی برای بدنسازها

برنامه غذایی برای بدنسازها

برای اینکه بدن خوش فرم و بدون چربی داشته باشید باید علاوه بر داشتن برنامه تمرینی مناسب باید برنامه غذایی مناسب نیز داشته باشید . یک ورزشکار باید رژیم غذایی عاری از چربی و کم شیرینی داشته باشد این دو مورد باعث چاق شدن و علاوه بر آن کم شدن نفس شما در حین ورزش می شود و انرژی که در بدن شما باید صرف ساختن عضله شود صرف آب کردن چربی می شود و بی نتیجه می مانید .
در رژیم غذایی خودتان را محدود نکنید تا اگر روزی یکی از موارد موجود در رژیم نبود شما رژیم خود را بشکنید کافیست که وعده های غذایی را زیاد کنید و در هر وعده کمی غذا بخورید .
بدن انسان به همه چیز احتیاج دارد پس هیچ موردی را حذف نکنید و در یک روز سعی کنید هم ویتامین و هم پروتئین و هم غلات را به اندازه مصرف کنید .
اگر برنج ایرانی مصرف می کنید سعی کنید در هفته دو تا سه بار آن هم در یک وعده 10 قاشق مصرف کنید و نه بیشتر می توانید برای روز های دیگر از نان جو و یا نان سنگک استفاده کنید آن هم چهار تکه به اندازه کف دست این وعده ناهار شماست و همراه آن سعی کنید پروتئین که شامل تن ماهی , مرغ و ماهی و گوشت می شود مصرف کنید .
وعده صبحانه باید دارای لبنیات کم چرب باشد و یا تخم مرغ .
برای شام جوجه کباب و یا سینه مرغ پخته میل کنید .
برای میان وعده ها باید از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید در میان میوه ها برخی قند بالایی دارند که توصیه نمی شوند نظیر خربزه , هندوانه , انگور و موز .
نوشیدنی هایی مانند قهوه سیاه , چای بدون قند و دم نوش های گیاهی نیز برای کمک به چربی سوزی توصیه می شود .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code