خانه / ورزشی / اسکات پرشی چیست ؟

اسکات پرشی چیست ؟

اسکات پرشی که برای افزایش استقامت پا ها در ورزش هایی که دویدن های طولانی دارند و همچنین حرکتی بدنسازی است که برای قدرتی کردن عضلات چهار سر ران انجام می شود برای اینکه بتوانید این حرکت را انجام دهید از سلامتی کاملا پا ها بر خوردار باشید زیرا که این حرکت فشار زیادی بر روی پا ها می آورد و علاوه بر آن اگر به درستی انجام نشود باعث آسیب دیدن پا ها و کمر هم می شود پس اگر مایلید که این حرکت را انجام دهید اول احتیاط .

ابتدا دست ها را به صورت ضربدری روی شانه هایتان قرار دهید و بعد روی پا هایتان بنشینید به این صورت که پا ها را به عرض شانه باز کنید و مانند حالتی که روی صندلی بنشینید قرار بگیرید طوری که ران ها موازی با سطح زمین قرار بگیرد و باید دقت کنید که زانو ها از شست پا ها جلوتر نباشند و بعد در همان حالت به بالا پرش کنید در هنگام فرود آمدن روی پا ها اگر دستتان هم به زمین بخورد بهتر است و سپس حرکت را دوباره تکرار کنید دقت داشته باشید در هنگام شروع باید کمر صاف باشد و شانه ها عقب و رو به رو را نگاه کنید این حرکت برای تقویت عضلات چهار سر ران است و مناسب برای سنین بالا نیست .

اسکات مدل های مختلفی دارد مانند اسکات چرخشی که در صورتی که روی پا ها نشسته اید بلند شده و یک دست را تا نهایت جایی که می توانید به سمت مخالف می کشید و اسکات کشیده که در هنگام نشستن روی پا ها حوله ای را با دو دست می گیرید و پا ها را تا جایی که می توانید بالا نگه می دارید که برای کشش کمر و کوچک کردن شکم مناسب است .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code